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質問

終了

Skypeというソフトで、朝からつながらなくなってしまいました。
ずっと接続中のままです。
同じ状況の方、いらっしゃいませんか?

  • 質問者:匿名
  • 質問日時:2010-12-23 11:22:39
  • 0

回答してくれたみんなへのお礼

現在は復旧したようです。
みなさん回答ありがとう御座いました。

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システムに障害が発生したらしいです。
もう復旧されたはずでs。

  • 回答者:匿名希望 (質問から22時間後)
  • 0
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とても参考になり、非常に満足しました。回答ありがとうございました。

今は大丈夫なようです。

  • 回答者:匿名希望 (質問から7時間後)
  • 0
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とても参考になり、非常に満足しました。回答ありがとうございました。

メンテナンス中みたいですね。
明日の朝?までメンテみたいなので、へたにログインせず、待つほかないかと思います。

  • 回答者:匿名 (質問から7時間後)
  • 0
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とても参考になり、非常に満足しました。回答ありがとうございました。

私もつながらない。
早く復旧してほしいです。

  • 回答者:匿名 (質問から7時間後)
  • 0
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とても参考になり、非常に満足しました。回答ありがとうございました。

私もです。
あちこちで話題になってますねえ。
こんなことがあるとは驚きです。

  • 回答者:匿名 (質問から6時間後)
  • 0
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とても参考になり、非常に満足しました。回答ありがとうございました。

今 繋がりません。
ヤフーのニュースにも
スカイプが繋がらない。
って出ていました。

  • 回答者:匿名希望 (質問から4時間後)
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とても参考になり、非常に満足しました。回答ありがとうございました。

はい、繋がりません。私もそれを質問しようと思って、ここに来たんです。スカイプのサイトにも何も書かれていないし・・・。
 仕事でもスカイプを使っているので、不便です。

===補足===
スカイプのウェブに説明が書かれていました。

Skype downtime today

Earlier today, we noticed that the number of people online on Skype was falling, which wasn’t typical or expected, so we began to investigate.

Skype isn’t a network like a conventional phone or IM network – instead, it relies on millions of individual connections between computers and phones to keep things up and running. Some of these computers are what we call ‘supernodes’ – they act a bit like phone directories for Skype. If you want to talk to someone, and your Skype app can’t find them immediately (for example, because they’re connecting from a different location or from a different device) your computer or phone will first try to find a supernode to figure out how to reach them.

Under normal circumstances, there are a large number of supernodes available. Unfortunately, today, many of them were taken offline by a problem affecting some versions of Skype. As Skype relies on being able to maintain contact with supernodes, it may appear offline for some of you.

What are we doing to help? Our engineers are creating new ‘mega-supernodes’ as fast as they can, which should gradually return things to normal. This may take a few hours, and we sincerely apologise for the disruption to your conversations. Some features, like group video calling, may take longer to return to normal.


Enterprise products including Skype Connect and Skype Manager continue to function normally.

Customers using the enterprise version of Skype for Windows may still experience delays signing in.

Stay tuned to @skype on Twitter for the latest updates on the situation – and many thanks for your continued patience in the meantime.

  • 回答者:スカイプつながれ! (質問から14分後)
  • 0
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とても参考になり、非常に満足しました。回答ありがとうございました。

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